Zásady zdravého stravovania. Toto sú jasné základy!

Stravovanie sa dá vždy priblížiť zdravším princípom. Postupne môžete zaviesť všetky pravidlá zlepšovania stravovania. Budete sa ta cítiť lepšie, spravíte niečo pre prevenciu zdravia a môžete žiť spokojnejšie a zdravšie, ako tomu bolo možno doteraz. Stačí dodržiavať zásady zdravého stravovania.

Zásady zdravého stravovania
Zásady zdravého stravovania

Nesoľte každé jedlo!

Jedlo ochutnajte predtým, ako pokrm automaticky osolíte. Nerobte z osolenia a dochucovania hotových jedál pravidlo a rituál, všetky pokrmy sa podávajú už dostatočne ochutené. Okrem soli existujú napríklad bylinky, ktoré podporia chuť jedla bez toho, aby poškodili vaše zdravie. Mohli by ste pouvažovať ako minimalizovať spotrebu, namiesto toho uprednostnite rastlinné oleje, najmä repkový olej.

Viac ovocia a zeleniny

Jedzte minimálne 5 porcií zdravého jedla v podobe čerstvého ovocia, ešte radšej zeleniny denne. Varte radšej na pare, duste zeleninu, grilujte s najmenším možným objemom oleja. Nevyprážajte. Ak máte chuť na niečo sladké, dajte si niečo čerstvé- ovocie alebo ľahký dezert. Ovocie a zeleninu si dajte ku každému jedlu. Zaveďte si bezmäsité dni, prospejú vám.

Uprednostnite celozrnný a ražný chlieb. Vynechajte sladené nápoje a pite čistú vodu aspoň dva litre denne. Radšej zjedzte päť malých porcií ako jednu veľkú. Budete sa ta cítiť lepšie, spravíte niečo pre prevenciu zdravia a môžete žiť spokojnejšie a zdravšie, ako tomu bolo možno doteraz.